Case studies |
NAGRODA LITERACKA GDYNIA – event PR / produkcja TV / budowa świadomości i wizerunku marki
Opis problemu / zadania: Nagroda Literacka Gdynia po kilku latach od Jej powołania stała się jednym z najważniejszych i najbardziej prestiżowych laurów dla polskich pisarzy, szeroko dyskutowanym przez środowisko literackie. Rokrocznie Laureatów ogłasza się przy okazji Gali Finałowej, która wieńczy gdyński festiwal „Literaturomanie”. W 2011 roku uroczystość była transmitowana na żywo na antenie TVP Kultura.
Cel: Agencja od 2007 roku odpowiada za Nagrodę Literacką Gdynia i przedsięwzięcia pod tym szyldem na zasadzie „full service”. Zatem w przypadku Gali po raz kolejny celem było zaaranżowanie atrakcyjnego medialnie, a zarazem wysublimowanego kulturalnie eventu promującego Gdynię jako miasto tzw. kultury wysokiej.
Realizacja: Agencja w porozumieniu z Miastem zaprojektowała oraz wybudowała na najpopularniejszym Skwerze Gdyni „Gdyńskie Miasteczko Literackie”. Było to pierwsze tego typu przedsięwzięcie w Polsce. Cztery wielkie, kuliste namioty połączone „rękawami” i otoczone ogródkiem z daleka bardziej przypominały obiekty NASA niż święto literatury, które stereotypowo jest umiejscowione w bibliotekach czy na uniwersytetach. Tymczasem w czerwcu agencja zdecydowanie upatrywała szans powodzenia w malowniczym, nadmorskim plenerze. Miasteczko przez trzy dni obfitowało w wydarzenia (spotkania autorskie, debaty, happening, warsztaty, koncerty, wymiana książek używanych etc.), aby jako pointę wspomnianego święta literatury zorganizować Galę Finałową NLG.
Agencja nawiązała współpracę z TVP Kultura oraz TVP Gdańsk zarówno w ramach festiwalu jak i Gali. Uroczystość wręczenia nagród, która odbyła się w największym z namiotów Miasteczka (specjalnie dla eventu, jednorazowo stworzona scena i widownia). Agencja też przygotowała na potrzeby Gali cztery filmy z interpretacjami fragmentów nagrodzonych książek. Podjęli się ich najlepsi i/lub najzdolniejsi aktorzy: Magdalena Cielecka, Andrzej Chyra, Mariusz Benoit i Marek Żerański. Dla wszystkich przybyłych przygotowano unikatowy upominek – elegancki digipack z interpretacjami aktorskimi książek gdyńskich laureatów z pięciu edycji NLG. Do głównych zadań Ambermedia należała również organizacja i koordynacja wszystkich wydarzeń oraz obsługa licznych gości (pisarzy, artystów, krytyków) oraz mediów.
Rezultaty: Szósta edycja Nagrody Literackiej Gdynia (2011) przyniosła rekordową w historii lauru liczbę przekazów mediowych oraz najwyższą frekwencję festiwalową. Odnotowano wiele przekazów mediowych pozytywnych, a nawet entuzjastycznych. Szczególne zainteresowanie eventem udało się wypracować w redakcjach Polskiego Radia (m.in. „Jedynka”, „Dwójka”) czy programów informacyjnych TVP (Teleexpress, TVP Info). O evencie informowały również czołowe portale (m.in. Gazeta.pl, Onet, WP, Interia) i dzienniki drukowane (Gazeta Wyborcza).
« Powrót
« Powrót do strony głównej